miercuri, 25 septembrie 2019

Singuratate > Cuplu > Casatorie > Familie

Hai salut!
Stii ce este interesant, e ca pe la 23 nici nu-mi puteam imagina cum ar fi la 33, poate e din cauza ca nu mi-am facut multe planuri si nu am avut vise, sau poate fi invers, am avut de gand sa fac atatea si eram atat de visator.
Insa de cateva lucruri pot fi sigur, primul ar fi ca de cand ma tin minte am cautat ceva dar nu stiu ce, si iata ca nu am incetat sa caut ceva care sa ma indestuleze si sa ma faca sa fiu implinit, si/sau poate sa umplu un gol launtric.
Al doilea este ca inca tot caut raspuns la multe intrebari si pe zi ce trece descoperind raspunsuri imi dau seama ca nu stiu nimic.
Un al treilea lucru e ca sunt inca singur, de fapt acest gand este foarte sensibil si tot el m-a facut sa arunc careva idei aici, dar nu doar atat, in ultimul timp m-am tot gandit la acest lucru incat am hotarat sa lansez o mica agentie de matrimoniale care este in curs de dezvoltare si de test primul site: matrimoniale.org, cel de-al doilea este: busolaromantica.ro, nu stiu cum vor evolua, dar  vreau - vreau sa ajutam oamenii sa se gaseasca unul pe celalalt, si nu zic ca nu sunt agentii care sa faca o treaba ca asta - sunt multe dar toate se focuseaza doar pe banii clientilor si mai putin pe ce simt clientii lor - in acest sens ne ocupam si de alt proiect in ceea ce priveste casatoriile: mariaj.md.

Hai sa vedem de ce multi ca mine sunt inca singuri chiar daca au peste 30. Care sunt avantajele si dezavantajele Singuratatii - Cuplului / Relatiei - Casatoriei si Familiei.

Daca esti si tu singur/a, cu siguranta te intrebi de ce - si cum e posibil ca o planeta care gazduieste aproape sapte miliarde si cinci sute de milioane de oameni, acestia tot sunt singuri si/sau se simt singuri, nu?
Poate stii raspunsurile dar totusi poti afla si ceva nou care sa te faca sa treci mai usor peste acele clipe in care te gandesti la cineva si vrei sa-ti fie alaturi, sa va giugiuliti si restul. :)

Ei bine, primul lucru pe care l-am observat la mine si l-am pus mereu in aplicare a fost ca intotdeauna vrand sau nevrand am optat pentru a fi o insula care nu primeste oaspeti. Intr-un fel m-am baricadat, am inchis tot ce se putea de inchis si am ajuns acum sa tot aud cand iti gasesti si tu o fata cu care sa te insori, nu te gandesti ca trec anii si toate celea - stiti voi.
Intr-un fel sau altul, aici voi da raspuns celor care ma intreaba acest lucru.

Desigur ca baricadarea vine din cauza unor motive care variaza de la caz la caz - in cazul meu nu-mi pot da seama care au fost cele mai pronuntate, pentru ca eu de felul meu sunt iubitor - si de cand ma tin minte imbratisam fetele cand le prindeam pe coridor sau le faceam ceva ca sa am un motiv de a fi in preajma lor.
Uneori pot da vina si pe multa gandire logica, cantarirea lucrurilor - gandurile la multe lucruri, diverse scenarii cu intrebari si raspunsuri date tot de minte in gand fac ca sa mai astepti ceva.
Poate urmatoarea persoana care va transmite ceva mai multa incredere si caldura decat precedenta, poate un serviciu mai bun, o stabilitate financiara, un loc mai caldut si lista continua.

In cazul de mai sus, avem de-a face cu propria inteligenta - ea se intoarce impotriva noastra. Si ca sa iti dai seama daca acest lucru e asa - poti petrece cat mai mult timp liber cu tine insuti si daca te vei simti bine cu tine inseamna ca esti ok - iar daca nu te vei simti bine atunci este nevoie de lucrat la pozitia asta.

Daca e sa comparam pe cineva care face si nu gandeste sau cantereste mult, chiar reuseste sa treaca peste multe lucruri si ajunge sa realizeze la un moment dat ca intr-adevar nu se astepta la tot ce a realizat. A procedat natural, din instinct. Asta e secretul. :)

Alte motive care duc la baricadare pot fi din cauza anumitor traume, fie ele traite, fie auzite/percepute si/sau intelese prin trairea altora.
Experientele de viata uneori sunt cele mai puternice care ne influenteaza ceea ce urmeaza sa facem.
In cazul meu am avut parte de multe lucruri - de mic copil am asistat la multe scene de gelozie, brutalitate, nervi, strigate - si daca tot eram copil sensibil, subconstientul a depozitat cate ceva pe acolo si poate acum a devenit ca un scut la tot ceea ce tine de cuplu.
Pana la 26 de ani am avut parte de iubiri care nu erau prea stabile - e vorba de acea perioada cand hormonii sunt mai puternici si te controleaza in totalitate - mai exact sunt acele perioade cand pui pe primul loc corpul biologic si esti atras de tot ce arata sexy.
Cu timpul incepi sa-ti dai seama ca ambalajul revine pe locul doi si mai presus de toate este ceea ce simti ca iti transmite persoana. Daca este energie pozitiva imbinata cu toate ingredientele de care ai nevoie tu ca sa nu duci lipsa de nimic? Cu alte cuvinte daca este acea chimie. :)



Alt lucru care duce la stoparea gasirii perechii potrivite este ca nu mai insist cum o faceam inainte, poate si tu esti la fel, prea multe incercari cu respingeri. Se stie ca respingerile pot cauza rani care au nevoie de mult timp ca sa se refaca, de exemplu, unele respingeri sau departiri pot dura de la 3 luni pana la 3 ani ca sa te refaci. Depinde cat de puternic si adanc a fost sentimentul.
Ei bine, in ceea ce priveste respingerile si/sau despartirile, acestea nu trebuie de luat in serios, de fapt asta e probleama multora care sufera, e pentru ca au luat lucrurile prea in serios. Ideea e ca noi uneori trebuie sa fim ca copii, e nevoie sa uitam rapid anumite lucruri, sa fim in fiecare zi cu inimile deschise catre ceva nou si frumos, ce a fost negativ s-a dus, nu trebuie de trait cu acest sentiment. Stii cand te duci intr-o tara in care nu ai mai fost si vezi locuri frumoase si te minunezi - cam asa ar trebui sa ne comportam zi de zi - cu noi insine si cu cei din jur.
Revenind la timp si refacerea ranilor - daca nu faci nimic impotriva lor intr-adevar e nevoie de timp ca sa treaca de la sine.
Totul depinde tine, cum am mai zis si in alt articol ca <a href="https://odido.md/bigiolush/totul-se-afla-in-interiorul-nostru/">totul se infla in interiorul nostru</a>, tot asa sunt niste leacuri care pot fi puse in practica de catre oricine - sunt usor de intrebuintat si ajuta enorm.

Atunci cand simti un dor pentru persoana iubita si o durere iti sta in piept, sau esti incordat, fa-ti un masaj pe inima, abdomen si vorbeste-ti: "te inteleg ca suferi, este normal sa te simti asa", "te inteleg ca il iubesti", „tristetea mea, iti multumesc ca imi esti alaturi”, "iti promit ca voi avea grija de mine". Ia-te in brate si strange-te tare, apoi poti medita cateva minute.
Emotiile tale de durere au nevoie sa fie acceptate si vazute - trebuie sa intri in contact cu ele. In acest mod tu te conectezi cu iubire la tine, ajungi sa te contii, sa umpli golul lasat.  Daca nu te conectezi cu iubire la durerea ta, nu te vei putea conecta cu ea/el, pentru ca tu nu esti in contact cu tine.

Revenind la problema ca renunti atunci cand esti respins sau se destrama iubirea.
Vreau sa-ti zic ca nu trebuie de renuntat la a cauta, mai ales perechea potrivita - eu de exemplu caut si acum dar ce sa-i faci daca nu apare, sau cel putin poate nu o vad eu inca. Sau nu cer/caut cum trebuie.
Ca consolare imi raspund ca poate ceva inca nu s-a copt destul, sau ca mai sunt de invatat niste lectii pana sa apara perechea potrivita, stii tu - daca vei privi mai adanc iti vei da seama ca uneori asta e raspunsul.
Stiu, vei zice ca ai obosit sa tot cauti si sa fii respins - sunt perfect de acord cu tine, dar te asigur ca daca vei mentine persistenta acestei cautari vei gasi persoana mult dorita.

Atunci cand mergi pe strada si vezi o fata si simti ceva, iar inima incepe sa-ti zica: spunei ceva, intreab-o orice, cat e ora, sau fai un compliment. Eul tau zice - gata m-am saturat sa tot bat ca nu mi se deschide, nu arat bine si restul dezamagirilor incep sa-ti dea tarcoale - iar fata trece pe langa tine privindu-te cu un zambet intrebator.
Alta data se intampla ca faci cu alta ceea ce trebuia sa faci cu precedenta si iata ca apare respingerea/dezamagirea.
Deci, ca sa fie clar - nu renunta la a cauta, atunci cand te astepti mai putin vei gasi - dar ca sa gasesti e nevoie sa arunci momeala cat mai des.
In urmatorul articol vom invata cum sa ne gasim perechea potrivita.

In cazul in care esti timid.
Nu trebuie sa-ti fie rusine niciodata de ceea ce simti si gandesti pentru o persoana - prinde curaj, nu astepta, chiar daca simti ca nu ai nicio sansa cu persoana data, intreaba-te ce ai de pierdut daca o vei saluta sau ii vei face un compliment, daca esti si mai curajos poti chiar sa o intrebi pe loc daca ai vre-o sansa sa fiti impreuna -  deci, nu-ti fie frica, nu te rusina, poate vei rosi in fata ei, nu vei sti ce sa-i vorbesti - poti sa te simti tradat, respins, uneori si umilit - si eu am trecut prin asa ceva, te asigur ca a meritat tot ceea ce am experimentat, am devenit mai altfel si perceptia este alta. Chiar daca au fost clipe cand am inteles ca poti sa ai orice dar daca nu te ajuta exteriorul si/sau comportamentul, tot poti fi ignorat - aceste lucruri cand le experimentezi devii altul, cu alte cuvinte te calesti. :)

Imi amintesc de prima data cand am invitat o fata sa ne intalnim, o vedeam des pe strada, ma impresiona - eu putin timid, nu stiam cum sa intru in vorba cu ea, nici sa o salut nu aveam curaj, ma gandeam deja la diverse scene, ce vom vorbi daca ma intreaba ceva si tot asa - ma gandeam la ea zi si noapte, ma culcam cu ea in gand si ma trezeam cu ea in gand.
Intr-o zi i-am aflat nr. de telefon - si asa a inceput aventura, primele mesaje le-am trimis ca sa fac impresie cat de cat, ceva romantic ca sa nu arunce telefonul in pereti - dupa cateva mesaje anonime i-am zis cine sunt, zic ce-o fi o fi. Si surpriza, a acceptat sa ne vedem - am iesit la plimbare si am inceput sa ne giugiulim. Cel mai interesant e ca si ea dorea sa ma cunoasca inainte sa-i trimit eu mesaje.
Asa ca niciodata sa nu te temi de ceea ce simti pentru cineva, nu stii de unde sare iepurasul sau caprioara. :)
Nu ai ce pierde! Chiar daca vei fi respins, cel putin te vei elibera si vei acumula ceva experienta.

Usor, putem aluneca spre viata de cuplu - ei bine, e frumos sa te iubesti, sa ai o relatie cu o persoana de sex opus cu care sa faci diverse lucruri, sa impartasesti emotiile si sentimentele, sa mananci, sa dormi, sa calatoresti, sa te joci, impreuna cu cineva mereu e mai interesant sa faci ceva. Cand imbraci totul in relatia de cuplu cu iubire si pasiune acele clipe cand iti zice  te iubesc iar tu raspunzi ca tu iubesti mai mult, si nu ca e vorba de acel "te iubesc" ca suna frumos, dar e vorba de modul cum o spui, intelegi? :)
Da, ce sa mai zic, e super tare sa fii in relatie de cuplu daca ai perechea potrivita - daca nu o ai nu uita ca cea mai importanta relatie din toate, este relatia cu tine insuti.
Ea este baza pentru orice alta relatie din viata asta, pentru ca asa cum ma tratez pe mine ii tratez si pe ceilalti. Sa ma imbratisez si sa imi spun ca sunt o persoana minunata - sa ma felicit pentru reusite. Cu alte cuvinte sa ma iubesc intai pe mine. Cand incepi sa te iubesti, te eliberezi de nevoia de iubire, o nevoie care te tine departe de iubirea adevarata, dar, te tine captiv iubirii posesive si infantile.

Căsătoria.
Căsătoria este ceva Sfant, daca relatia de cuplu iti mai permite sa te joci, atunci afla ca căsătoria trebuie sa te faca sa devii mai stabil in ceea ce priveste dragostea. In sensul ca te maturizeaza pe deplin sau cel putin asa ar trebui sa devina toti cei care se casatoresc. Dar in unele cazuri vedem ca nu este asa cum ar trebui sa fie, motivele sunt multe - am mai zis cate ceva in acest articol.

Ca sa mai repetam din nou ca la baza casatoriei sau oricarei relatii de dragoste stau anumite nevoi - fie fizice, psihologice, emotionale, sociale sau alte tipuri de nevoie care le are atat unul cat si celalalt partener.
Si, pentru a indeplini toate cele spuse mai sus, pentru a aduce un sentiment de aranjare si organizare, o stabilitate, ca sa fie totul aranjat, frumos si placut s-a organizat o institutie numita casatoria - de altfel, daca s-ar desfasura totul pe strazi ca la alte creaturi ar deveni nu prea frumos pentru noi oamenii care avem un alt nivel de gandire - insa, acest lucru nu e nici pe departe sa ne scape de instinctele naturale omenesti, doar daca te angajezi cu seriozitate sa nu deviezi de la drumul ce il ai de parcurs in cadrul casatoriei.
Barbatul si femeia cand se unesc aduc in mod natural o alta viata proaspata - in acest sens, natura vietii omenesti este un pic diversa ca la alte creaturi, fiecare om are nevoie de ingrijire, in comparatie cu alta creatura, omul este cea mai neajutorata fiinta pana la o varsta cand se poate descurca singur.
Iata de ce casatoria poate fi considerata ca un proiect de lunga durata sau cel putin daca cei doi au de gand sa faca copii si sa-i creasca - asta implica cel putin 18-20 de ani.
Desigur ca pe parcurs vor aparea multe capricii si diverse mofturi atat de la unul cat si de la celalalt - dar din moment ce nu este alta alternativa la casatorie, nu ai incotro daca vrei sa te angajezi intr-un astfel de proiect. Este alegerea oricarui, asa ca alege in mod constient.

Iata de ce apare intrebarea de ce se fac promisiuni si juraminte daca nimeni nu stie sau nu poate controla viitorul, iar daca azi vrei ceva nu inseamna ca este obligatoriu ca si maine sa iti mai doresti.
Un sondaj arata ca oamenii necasatoriti pe hartie traiesc mult mai fericiti ca cei care se casatoresc pentru acel document. Totul este un joc psihologic si emotional - iar atunci cand suferi intr-o casatorie si nu esti fericit inseamna ai o lectie despre tine pe care trebuie sa o stii pentru ca asta nu este o pedeapsa ci doar acea lectie pe care trebuie sa o inveti.
Mai exista si situatia in care oamenii inseala pentru ca nu si-au trait adolescenta. Daca o persoana a intrat direct in rolul de sot/ sotie, psihicul de adolescent va urla in interior, si va duce la actiuni de copil rebel ce-si ia revansa. Nu mai bine, experimentam cum trebuie inainte de căsătorie?
Si daca poti invata din lectiile altora atunci poti sa fii cel mai bun elev si sa mergi direct la examen. :)

Familia.
Familia este super sfanta - de aici incepe lumea.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Compunere Vara 2022 :)

La școală cel mai mult iubeam compunerile pentru Vară! Așa că. Felicitări călduroase cu sosirea Verii!  Ce grijulie - nu e nevoie să o căută...